Weboldal redesign – mikor és hogyan?



Van már saját weboldalad, elkészült egy ideje. Tetszenek a színei, vagy csak egyszerűen a szívedhez nőtt már. Működik, teszi a dolgát.

Mégis úgy érzed, hogy ideje lenne egy alapos „ráncfelvarrásnak”.

Mutatok néhány szempontot, amit érdemes figyelembe venni, ha weboldal redesign-on gondolkodsz. És itt most nem azokra az alapvető és lényeges dolgokra célzok, hogy jó-e a reszponzivitás, megfelelő-e a betöltési sebesség vagy a képek minősége. Sokkal inkább a funkcionalitásra és a tartalomra fókuszálj most. Lépj hátra egyet és nézz a weboldaladra „szakértői szemüvegen” keresztül is!

Mikor célszerű a redesign?

Például, ha a weboldalad nem fejezi ki jól az üzenetedet vagy az értékeidet. Ha a tartalom nem tükrözi a vállalkozásod céljait, vízióját, küldetését, vagy nem mutatja meg az eredményeidet, az elégedett ügyfeleidet, a pozitív visszajelzéseket.

Hogyan tudsz jól konvertáló tartalmat készíteni?

A weboldalad „kommunikál” az ügyfeleiddel. Elmeséli, hogy ki vagy te, mit csinálsz és miért csinálod, illetve mit kínálsz nekik. Megmutatja, hogy miben vagy jó, miben vagy más, mint a többiek és te miben tudsz segíteni.

Próbáld megfogalmazni a vállalkozásod üzenetét rövid, de érthető, ugyanakkor személyes és inspiráló módon. Mutasd meg bátran magadat, az arcot a vállalkozás mögött, az eredményeidet, az elégedett ügyfeleidet is. De mindezt úgy, hogy a vásárlód, ügyfeled érdekeit szolgálja, hiszen te az ő problémáját fogod megoldani, neki akarsz segíteni!

Ha ezzel készen vagy, akkor most nézd végig az oldalakat a látogató szemével is!

Minden fontos információt könnyen megtalál a weboldaladon? Érthetőek a funkciók? Használsz kiemeléseket, kontrasztokat, elegendő üres teret ahhoz, hogy könnyen fogyasztható legyen a tartalom? Következetes vagy a színek és betűk típusának használatában?

Ha nem vagy biztos benne, kérj külső segítséget! Bízz meg egy szakembert vagy kérd meg az egyik barátodat vagy családtagodat, hogy próbáljon rendelni a webshopon, tesztelje a navigálást az oldalak között, mondjon objektív véleményt a felhasználói élményről.

Fontos!

A redesign nem csak a látogatóidnak szól, hanem neked is. Lehetőség arra, hogy felülvizsgáld a weboldalad teljesítményét, kiderítsd, hogy mi működik jól és mi nem, és javítsd azokat a területeket, amelyek akadályozzák a konverziókat vagy az ügyfél-elégedettséget.

Ez is a folyamatos fejlesztés része. A weboldaladnak mindig naprakésznek és frissnek kell lennie ahhoz, elérje és betöltse azt a célt, amiért létrehozták. Ne csak úgy legyen, hanem neked dolgozzon, támogassa a vállalkozásodat, pénzt termeljen.